Damo (Cronicile frumoasei luptatoare)

VA ASTEPTAM (EU SI LUCY) PE NOUL NOSTRU SITE:

http://steptokorea.webs.com

Putea sa lipseasca? Intr-o duminica dupamiaza enervata de toate emisiunile anapoda de asa zis „divertisment” de la televizor schimbam canalele in mod automat, ca un robot, in speranta ca doar-doar o sa dau si eu peste ceva care sa nu includa „senzationalul” cautat in ziua de astazi. La un moment dat ceva mi-a atras atentia pe TVR2. Era o melodie foarte draguta (melodia de inceput a serialului) cu niste imagini foarte dinamice. Am ramas ceva de genul :O si am incremenit cu telecomanda in mana cand mi-am dat seama  ca este de fapt un serial coreean. Din acea clipa m-am relaxat, un zambet aparandu-mi pe fata. Nu putea sa fie ceva urat! Asa ca am urmarit fiecare minutel cu un real interes, iar cand l-am vazut si pe actorul Lee Seo Jin (care cel putin pe mine m-a cucerit prin expresivitatea lui in rolul regelui din furtuna) am fost si mai incantata. Au trecut 3 saptamani de atunci si realizez ca serialul este cu adevarat foarte bun. Scenele sunt foarte bine filmate adauganduse si „neobisnuitul” prin secventele de lupta de-a dreptul fenomenale. Personajele principale mi-au devenit dragi de la al doilea episod atunci cand incepeam sa le aflu copilaria. Acum nu as putea sa ma opresc sa-l vizionez. Am incercat sa caut detalii despre el insa tot ce am gasit pe internet au fost scurte rezumate, toate trase la indigo. Asa ca am inceput sa caut comentarile celor care l-au vizionat si am ramas socata de parerile nu bune FOARTE BUNE pe care si le facusera, unul dintre ei spunand ca a vizionat „damo” de 32 de ori si ca ar putea sa-l vizioneze in continuare. Multi il avea pe primul loc pe lista dramelor coreene. Cu adevarat este foarte trista, cu un final zguduitor. Acum urmeaza caracterizarea personajelor principale:

Chae-Ok (Ha Ji Won)

Numele ei adevarat este Jae-Hui. Este de provenienta nobila insa atunci cand tatal sau este acuzat de inalta tradare, ea decade la statutul de damo (servitoare). Este despartita de fratele sau (Sung Baek), atunci cand incercau sa fuga dupa moartea tatalui lor, din cauza unui accident. Ajunge servitoare in casa lui  Hwangbo Yoon si deprinde impreuna cu acesta arta manuirii sabiei devenind o priceputa luptatoare. Insa pentru ea Hwangbo nu este doar un simplu stapan deoarece are si niste sentimente foarte puternice pentru el, foarte bine ascunse din cauza complexului ei de inferioritate. Ea va simti o atractie ciudata fata de liderul grupului de „banditi” (nestiind ca de fapt este asa zisa „chemare a sangelui” deoarece este fratele ei) ba chiar va declara ca il iubeste doar pentru a-l indeparta pe Hwangbo gandinduse ca o legatura cu un om de categoria ei este favorabila uneia cu un nobil (sau semi-nobil). Pe ea o caracterizeaza loialitatea, virtutea, puritatea si sacrificiul neavand nici macar o clipa de fericire.

Hwangbo Yoon (Lee Seo-Jin)

Cred ca recunoasteti personajul. De data asta el joaca rolul unui anchetator militar, cu idei marete si iubitor de popor. Din cauza ca este fiul unui nobil cu o concubina el are limite exacte pana unde poate avansa ba chiar fiind declarat un „semi-nobil”. Cu toate aceastea da dovada de o inteligenta si un avant iesit din comun. Avanseaza foarte repede, lucrul acesta aducandu-i foarte multi dusmani. Deoarece Chae-ok a fost cu el inca din copilarie, Hwangbo are niste sentimente de fraternitate, prietenie si iubire amestecate toate ducand la legarea cu toata fiinta lui de Chae-ok. Insa convins ca aceasta nu il vede decat ca pe un stapan si priten el isi tine ascunse sentimentele fata de ea fiind daramat atunci cand aceasta, de frica sa nu ii destrame viata si cariera, ii spune ca il iubeste pe Sung Baek. Iubirea celor doi este tragica, el la fel ca si ea neavand fericirea ca „tovarasa de drum” deoarece pentru el doar Chae-ok era insasi fericirea.

Jang Sung-Baek (Kim Min-Joon)

Un tanar care da dovada de carisma si un carcter puternic. Fratele lui Chae-ok. El este despartit de aceasta la varsta de 15 ani (cand ea avea 7). Devine un bun luptator fiind intruit de un excelent maestru. Niciodata bunatatea si cruzimea nu s-au amestecat mai profund in vreun alt personaj. Lupta pentru o cauza drepta (o revolta impotriva nobilimii din cauza saraciei oamenilor) subjugand numerosi oameni care il respecta si iubesc, fiind capabili sa isi dea si viata pentru el. De prima data cand o vede pe Chae-ok are un sentiment ciudat pentru ea, ba chiar o accepta in grupul lui cu toate ca stie ca este un spion. O protejeaza si are grija de ea deoarece ii aminteste de sora sa mai mica Jae Hee. Sfarsitul lui este tragic deoarece accepta sa fie omorat de Chae Ok (sora lui) aceasta dandu-si seama abia in ultima clipa ca sunt frati.

Este o poveste trista, despre loialitate, prietenie, iubire si sacrificiu. Personajele au o expresivitate uluitoare si sunt capabile sa faca legatura cu inima privitorului. Este un serial foarte bun chiar daca are numai 14 episoade (stiti cum se spune „Esentele tari se tin in sticlute mici”). Cel putin pe mine m-a cucerit! Chiar merita vazut chiar daca are un final cutremurator de trist🙂. Acum cateva poze:

Va aminteste de ceva?😀

Scenele cu ei cand erau copii sunt extraordinare, iti merg direct la inima. Iar de melodiile de pe fundal nici sa nu mai vorbesc…. sunt superbe. Concluzia: o drama coreeana absolut extraordinar de frumoasa pe care nu puteti sa o ratati.Se mai gaseste si sub numele de:

Female Detective Damo
Damo: The Undercover Lady Detective
Damo, the Detective in Chosun
The Legendary Police Woman

Sper ca v-a placut postul si iertati-ma daca am avut greseli de ortografie😀. V-am pupat :*.

38 de gânduri despre „Damo (Cronicile frumoasei luptatoare)

  1. Stimata LilaBeauty, te-am vazut pe blogul Lotteandcriss si am citit cate ceva din cele scrise de tine. Eu am aparut azi, pentru prima data la Lotte din anumite reticente. Dupa ce am citit cele scrise de tine despre Cronici (oare de ce se numeste … cronici? acest film o fi doar o simpla intimplare din mai multe cronici? Exista si alte continuari in filmele coreene sau este doar una din cronicile dintr-o carte?) m-am convins sa am rabdare pina la capat cu acest serial scurt si concentrat. Eu cred ca am ramas cu o parere nu tocmai buna despre scenele de lupta aeriana, nu numai din acest film ci si dintr-un alt film, chineyesc, unde se practica acest suprarealism. Nu prea le agreez, poate de aceea si fata de film am o anumita … parere preconceputa. Dar cred ca ai dreptate, trebuie sa vad filmul eroii, intriga, cred ca trebuie sa fie ceva foarte bun aici deoarece am citit ca acest film la consacrat pe iubitul nostru actor din Furtuna la palat. Mai vorbim.

    • Marius, in primul rand iti urez bun venit! Si eu am avut anumite neintelegeri in ceea ce priveste asa zisa „traducere” a numelor serialelor. Din Yi San nu stiu cum s-a ajuns la „Furtuna la palat” sau din The Great Queen Seondeok la „Secretele de la palat”.De asemenea cred ca „Damo” nu are nici un fel de lagatura cu vreun cuvant din „Cronicile frumoasei luptatoare” sau „Janggeum” cu „Giuvaerul palatului”. Insa este dreptul lor sa le numeasca dupa alegere deoarece sunt pentru prima oara difuzate in Romania. Luptele aeriene din serial nu fac decat sa condimenteze putin. Pe mine nu ma atrag in mod special insa le consider destul de interesante si admir capacitatea regizorului de a face sa para ceva normal mersul pe ziduri sau aterizarea pe un acoperis. Insa nu trebuie sa te legi de aceste mici amanunte caci s-ar putea sa pierzi esentialul. Sentimentele transmise si povestea sunt cu adevarat frumoase. Ma bucur ca te-ai hotarat sa continui vizionarea lui deoarece daca ai fi renuntat ai fi pierdut un serial de nota 10. Chiar daca e o miniserie si-a atras foarte multi fani, dupa cum am spus unii clasificandu-l ca fiind cel mai bun. Si da! Expresivitatea lui Lee Seo Jin nu ar putea fi trecuta cu vederea…Insa si Kim Min-Joon si Ha Ji Won joaca excelent. Te mai astept pe aici.

  2. luptele sunt putin cam exagerate dar actiunea si subiectul e bun asa ca imi place foarte mult m-a captivat de la primul episod,sper ca vor difuzade cei de la tvr 1 si alte seriale coreene la fel de bune,le-am vazut pe toate episod cu episod inafara de ,,furtuna la palat,,.Oricum serialele sunt superbe si trebuie sa prinzi esenta lor.

    • Diana „Damo” este un serial excelent! Ieri revedeam cu nostalgie primul episod si deja ma decisesem sa il mai vad odata. Insa finalul este chiar….dramatic. Da luptele sunt putin exagerate insa sunt realizate intr-un mod elegant, ca un dans.
      Pacat ca nu ai vazut „Furtuna” deoarece dupa parerea mea a fost cel mai bun din toate. (doar parerea mea) Ti-l recomand din tot sufletul.

  3. nu stiti de unde pot descarca melodia de inceput a serialului¨cronicile frumoasei luptatoare¨???…o ador:x…si de asemenea cea din¨secretele de la palat¨

  4. Sunt si eu captiva serialelor coreene.Nu am vazut decat doua,ma incapatanez sa le vad in reluare. Nu prea retin numele personajelor si nici ale actorilor.Incerc macar sa memorez o parte din nume. Yang S.Baek este o frumusete de baiat cu niste trasaturi aparte,parca ar avea in genele sale ceva european.
    Am cautat o prezentare succinta despre serial si am aflat despre finalul dramatic.Si cum m-am indragostit de „haiduc” cred ca nu ma voi uita la clipa mortii sale.

  5. M-au cucerit melodiile din film si astazi le-am gasit in cele din urma.
    Melodia de inceput a filmului se numeste „Song of devotion” iar alta melodie care apare foarte des in film,in special in scenele triste se numeste „Song of sorrow”

  6. Iata ca iar se sfarseste serialul…. de ce a trebuit sa fie asa scurt?
    Pentru cei care mai vor sa urmareasca seriale/filmu cu Ha Ji-Won le recomand Something Happened in Bali si Ba:Bo🙂

  7. Pot spune cu mana pe inima ca am plans la moartea lui Bidam in secrete dar cand au murit Hwangbo si Sung-baek am plans de o mie de ori mai mult. Sunt o fire sensibila si plang f usor. dar niciun alt film nu m-a marcat mai tare ca Damo. Pentru cine doreste melodiile se numesc:
    Sook Myung Fate-Kim Sang Min
    Ae Shim Ga- (nu stiu de cine este cantata)
    A song of sorrow-Kim Bum Soo
    A song of devotion-Page si
    Destiny-Kim Sang Min
    Sper ca v-am fost de folos😀

  8. doamne si eu ce mult am plans la ultimele episoade. si eu sunt fire foarte sensibila:X:X:x. a fost cel mai super serial. aniela si tigani nostri nici nu se compara(nu-mi place si nu mai placut tampenia aia de aniela>:P)Coreeni fac cele mai bune seriale ‘RESPECT’.

  9. Un serial coreean foarte frumos (ca si celalalte), dar sfarsitul este foarte trist. Este imposibil sa nu plangi🙂
    PS: frumoasa descriere

  10. Ce aiurea ca sa terminat pff:| nici afara nu ieseam ..ca sa nu pierd ceva din serial:|
    si acum sa terminat ,a fost asa scurt:|
    mda. am si plans:-j
    iubescc filmu` asta :((

  11. Ai structurat foarte frumos si imi plac si imaginile…eu auzisem de serial si cand am auzit ca o sa-l dea si la tv am asteptat cu sufletul la gura. Am vizionat episoadele ca in transa si imi facusem o parere excelenta, imi ziceam ca e cel mai tare, iar la sfarsit parca mi-a picat o caramida in cap, am ramas cu lacrimile pe obraz. Ma asteptam ca macar unul sa traiasca…

  12. 😦
    Imi e dor de filmu’ asta:|

    Si acum cand ascul melodiile ..ma apuca plansul:(
    ff :-<

    Cel cu Doctoru' nu prea ma incanta sincerr…:|
    pt ca sa terminat asta si a incepu el..
    :-<
    pff.😦

Lasă un răspuns

