X Factor…coreean!

Aseara neavand ce face si plictisindu-ma ingrozitor mi-am zis sa mai dau si eu pe la X Factor sa vad ce copii talentati mai avem si anul asta. Spre surprinderea mea, (si cand spun surprinderea inseamna SOC de-a dreptul) la un moment dat a aparut o domnisoara roscata, cam de aceeasi varsta cu mine care avea pe fundal, in timp ce se prezenta…melodia Ring Ding Dong a trupei SHINee.

Am ramas ca traznita! Shinee pe un post TV romanesc! Really???? Pe bune???? Mai umpic ca incepeam sa urlu prin camera de incantare! La propriu! Insa…entuziasmul meu s-a „spart” incet incet in bucatele cand m-am lovit din nou de…(in)cultura romanilor! Adica juriul a avut o reactie la care NU ma asteptam (mai ales de la domnul Bitman pe care il respect pentru muzica de calitate care mi-a infrumusetat copilaria si nu numai). Au inceput sa rada, sa spuna ca k-pop = popcorn, sa egaleze Japonia cu a noastra iubita Coree si nu in ultimul rand sa se ia de o biata esarfa care chiar facea parte din coregrafie:

Au fost mai multe insa eu mi-am amintit doar aceste mici „ironii” pe care atunci cand respectivii le-au spus s-or fi crezut „cool”. Asta nu arata decat ignoranta domnule Bitman, „domnule” Cheloo si doamna Delia! A sa nu uitam si de mascotele Razvan si Dani sau cum i-or fi chemand (nu ii stiu, nu ma intereseaza!). Si telespectatorii ranjeau ironic ca deh, „ei nu intelege” deci nu e important.

Este adevarat ca Andreea (caci acesta este numele curajoasei) si-a ales o melodie destul de greu de interpretat, vocile celor de la 2NE1 fiind printre cele mai bune din Coreea. Insa nu asta este chestia. OK! Fata nu a cantat perfect INSA melodia a fost grea. Ok! Tu nu stii ce e aia Coreea si cu ce se mananca insa nu trebuie sa iti arati incultura prin a spune ca tu ai inteles „tate, hagi si maieu”….*aham* Cheloo *aham*. Probabil ca el o fi crezand ca a fost „haios” insa…eu tot ma intrebam ce cauta „domnul” ala in juriul unui concurs de asa presupusa mare anvengura, si, COLAC PESTE PUPAZA , langa dl  Bitman de la Holograf!!!!

Trecand peste frustrarile personale, ceea ce am vazut aseara mi-a lasat un gust amar. Si eu care credeam ca romanii sunt dispusi sa primeasca frumuseata Coreei. Dar da! Asa e! Pentru unii dintre noi alte tari sunt nimicuri iar Romania e cea mai tare! Chiar daca prin „alte” tari intelegem Coreea care e cu cel putin 9 ani lumina inaintea noastra in ceea ce priveste tehnologia si se dezvolta cu o viteza uimitoare pe toate planurile! Sa nu mai spun ca unii raspund „Dar ce-ti mai place si la chinezii aia?”….Si cu asta am spus tot!

Aveti aici toata „mascarada”, ca altfel nu o pot numi.

„Domnu’ ” Cheloo…oricat misto ai face tu de limba coreeana pe care tu o descrii ca fiind „acea limba pe care nu o cunoaste nimeni” te-ai uitat macar din curiozitate la 2NE1 sau Shinee? Daca nu am sa iti fac eu un rezumat: baietii astia sunt cunoscuti aproape in toata lumea (bineinteles mai putin in tara noastra scumpa si draga) si castiga milioane de dolari din doar cateva concerte.

Vezi toate luminilea alea si fetele care urla inebunite? Coregrafia grea si totusi executata perfect? Probabil ca tu oricat de cult si oricat de multa engleza si romana stii sau cel putin PRESUPUI ca stii nu o sa ajungi niciodata sa fi asa cunoscut. In opinia mea esti doar un om care face misto de altii bazandu-se pe NIMIC. Nici nu stiam ca ai fi cantat vreodata in viata ta….daca ceea ce ai facut tu se numea muzica….Ca sa fiu sincera aproape ca nici nu stiam de existenta ta (si acum baietii rai „de cartier” o sa imi lase comentarii rautacioase).

Deci…cine crezi ca va avea mai mult succes? …

Mda, asa ma gandeam si eu! (mentionez ca nu sunt o fana inraita a trupei Shinee).

Si inchei prin a ma adresa domnului Bitman, chiar daca stiu ca probabil nu va citi asta niciodata: va rog frumos sa imi spuneti si mie ce melodie pe romaneste vroiati sa cante fata aia? Dati-mi si mie un titlu de melodie, pe romaneste, cantata de o femeie, care sa nu fie de prin anii 1000.

Nu pot decat sa o felicit pe Andreea si sa ii spun ca aseara, sigur, toti fanii k-pop (sau iubitori ai culturii coreene) au fost alaturi de ea! Felicitari!

16 gânduri despre „X Factor…coreean!

  1. In primul rand e extreeeem de nemaipomenit ca cineva s-a gandit si a avut curajul sa mearga la X-Factor cu o melodie core! Ca s-a mai auzit inca odata K-Pop la TV in Romania. Reactia juriului…seamana mult prea mult cu reactia oamenilor carora le-am spus spre ex ca-mi place Coreea sau ca ascult muzica lor. E ca si cum le-ai spune ca-ti place nu stiu ce fel de ciudatenie de care se fereste toata lumea. Adica serioooos…uitati-va la reactia tuturor celor 3 din juriu(mai ales Delia(???)) cand au auzit pop coreean :O Zici ca cineva le-a spus c-a inviat Hitler! Am impresia ca la noi, asiaticii(ma refer la partea Coreea-Japonia-China) sunt considerati intr-un fel mai subdezvoltati, fara prea multa minte care stiu doar sa manance orez, ca sa nu mai spun ca nu se face diferenta intre China, Japonia si COREEEEA!
    Acum, adevarul e ca Andreea(Lila, o cheama Andreea🙂 I’m not being mean ca si eu m-am mai uitat odata la videoclip sa vad cum o cheama🙂 ) putea face mai mult cu o voce putin mai buna, dar eu vorbesc din perspectiva uneia care sparge ferestre cand cata deci… Plus ca nu e usor sa te duci acolo fara emotii cantand intr-o limba de care n-a auzit mai nimeni si din care iese „tate, hagi si maieu” daca esti putin mai drogat…amuzant totusi sa vezi pana unde merge mintea unui om. Cred ca aveau dreptul sa comenteze pe tema vocii ei daca vroiau, dar in niciun caz pasiunea ei, limba coreeana sau K-Pop tinand cont de faptul ca nu prea aveau habar despre ce e vorba.
    Asa cum ai zis si tu, Lila, Andreea e de admirat pentru curajul ei!
    PS:Eu totusi cred ca un Gangnam style le-ar fi spus mai multe🙂

  2. Ba vito cine esti tu sa te iei de Cheloo? Ramai tu cu chinezoii tai de cacat si lasane pe noi in pace! Curvo daca erai in fata lu Cheloo nu mai ziceai tu impresiile astea de desteapta! Hai spala podeaua de debila!

    • Esti un incult!
      Lila te iubesc pentru articolul asta! Dar nu pot sa nu iti spun ca si Delia aia a fost o vrajitoare. A inceput sa urle NU NU NU NU de parca a vazut pe satana. Ea care isi arata toate cele doar ca sa vanda un amarat de CD. Ti-ai schimbat nr de telefon?

    • Vai de capul tau! Mi-e mila de tine!
      Lila tot ce ai spus e complet adevarat! Eu nu am vazut emisiunea aseara dar am auzit ca a fost o fata care a cantat in core si eram sigura ca ai sa scrii despre asta! Cheloo arata dezgustator pe langa Shinee!
      Te pup Lila si astept partea 5 a serialelor!

    • Din cauza celor ca tine a ajuns tara in stadiul in care este. Dupa felul cum te exprimi si dupa muzica pe care o asculti nu cred ca ai terminat nici macar liceul. O persoana cu educatie n-ar putea sa vorbeasca ca tine. Daca as fi in pielea ta, mi-ar fi rusine de gradul de inteligenta si m-as apuca de invatat. P.S Nu ascult K-Pop, dar as prefera mai mult decat pe Cheloo pe care il idolatrizezi atat de mult.

      • Cineva…cu o piele ata t de groasa ar trebui sa dispara…si cum nu are raul Han la dispozitie ( si nici nu are habar pe unde curge =)) )e buna si Dambovita…

  3. Va inteleg si impartasesc acelasi soi de indignare fata de reactiile tampite ale unor ignoranti sadea…de care insa ne izbim la tot pasul…..Tocmai de aceea, in acest adevarat razboi trebuie sa te prezinti cu argumente care sa-i faca sa ramana cu gura cascata ( asa fac eu in conversatiile pe tema Tarii Soarelui Rasare..!!!=))…) si sa fii IMPECABIL …ceea ce nu prea a fost cazul fetei de aseara…Un singur aspect as vrea insa sa mai mentionez : in USA traiesc vreo 25 de milioane de coreeni; cu toate acestea , Korea finanteaza masiv initiative de promovare a imaginii sale pe taram american, intrucat s-au saturat sa se spuna despre ei ca vorbesc chineza, se imbraca in kimonouri si mananca sushi…….Am motive serioase sa cred ca exista un interes foarte mare in mentinerea acestei stari de confuzie privitor la un popor absolut exceptional (singurul divizat la ora actuala …si de ce maniera! …in doua state rivale !!!!)………%%-

  4. Aveti dreptate fetele! Niste ignoranti! Si Lila ai uitat sa o mentionezi si pe Delia care tot bulbuca ochii aia de parca fata vorbea despre extraterestrii. Cat despre bossu tau nu il mai bagati in seama! Numele lui spune tot!

  5. in cateva puncte, iti dau dreptate insa, nu pot fi de acord cu „atacul contra atac” si „jicniri contra jicniri”. nu spun, multa lume e entuziasmata de cultura coreeana dar cu aceasta ocazie s-a putut vedea clar ca acea lume reprezinta o minoritate. din cate am vazut eu anul trecut, la X factor trebuie sa cunosti muzica, sa ai voce – prestatia Andreei (numele curajoasei) nu a putut fi judecata in functie de prestatia idolilor ei, 2NE1, caci aceasta nu s-a ridicat deloc la un nivel demn de X Factor. eu zic asa, daca Andreea ar fi cantat o melodie care ar fi zbarlit pilelea juratilor (indiferent daca acestia cunosteau sau nu limba in care se canta) cred ca nimeni nu ar fi spus NU. multumesc

    • Irina la cat de nesimtiti au fost cei de acolo cu fata si la cat misto au facut de preferintele ei pentru cultura coreeana meriatu toate astea! Fa-i praf Lila! E opinia ta si eu sunt deacord cu ea!
      Cat despre vocea aia care sa te lase mut despre care vorbesti nu cred ca x factor este chiar locul pentru asta. Acolo se prezinta doar amatori din cate stiu. Si nici cei care au trecut nu au avut cine stie ce voce. Sa nu uitam ca Dan si Cheloo l-au acceptat pe unu care a fost puscarias doar pentru ca a facut puscarie! Asta numai x factor nu a fost!
      Dar da nici fata nu a avut curaj sa se apere pana la capat si nici o voce demna de 2ne1. Dar a facut ceva diferit si o admir pt asta!

  6. Lila, sigur azi esti fericita , afland despre noul proiect cinematografic al idolului tau, proiect ce demareaza din luna octombrie…Asa ca , sa-i lasam pe tembeli cu ale lor…desi sigur multora le zbarnaie smarturile SAMSUNG in buzunare…dar culmea! nu stiu cine le produce…..=))

  7. Cat de proasta esti=)),m-ai facut sa si rad!Doar respect pentru CHELOO…!Apropo,ai niste gusturi de tot rahatu;!!!Si sa fiu sincer:)) si eu am inteles tot Tzatze,Hagi si Maieu!:D Asa ca taci si suge in continuare!

    • Si tu pe mine m-ai facut sa rad de vocabularul tau in 16 culori si lipsa ta totala de argumente. Dar afirmatia ta cum ca tu ai inteles acelasi lucru ca si Cheloo zice tot. Si as fi curioasa ce respecti tu la Cheloo. Sau nici tu nu stii?
      Apropo pe tine mama ta te striga ” Esi o proasta, hai la masa!” ? Ca ai un nume destul de interesant.
      Toti stiu sa se ia de coreeni insa nimeni nu vine cu argumente! Tipic!

  8. mai, imi place f mult de cheloo, insa nu ii dau dreptate nici lui, si nici unuia dintre jurati pentru reactia lor in privinta fetei care a cantat in coreeana. Si asta pentru ca se presupune ca jurizezi vocea, nu limba in care canti la un concurs de muzica vocala. Nu stiu, eu nu am nimic cu asiatici, ba chiar imi plac f multi, tin la cultura si la tot ce este al lor, fata de alte natii. Dar deja este injositor si ne facem de ras daca procedam asa. Cand cineva are dreptate, ii dau dreptate, insa in cazul acestei fete clar s-a facut o nedreptate. Si sa va mai spun sincer, am cautat melodia care a cantat-o ea pe net. Pe langa faptul ca vocea ei s-a apropiat f mult de vocea fetelor care canta aceasta melodie, m-am si indragostit de „I love you”, e armonioasa. Domul Boss, sa se calmeze cum stie el mai bine si sa caute si el cum am cautat eu pe net acea melodie sa vada daca este justa sau nu reactia juratilor. Fara discriminari sau injuraturi de prost gust. Se poate expune o parere si intr-un mod elegant, nu asa. Suntem oameni cu totii.

  9. Buna Lila…eo sunt de acord cu tine…De ce trebuie neaparat sa canti in engleza cand participi la un concurs de muzica?Chelo crede ca nimeni nu a auzit de lb coreeana sau de kpop?Shinee este trupa mea pref si ma bucur foarte tare ca intr-un fel aceasta fata a promovat kpop-ul :))…Tate,hagi si maieu?la ce melodii scoate cred ca numai asta are in cap!!ce putem sa invatam noi de Cheloo?eo m-am uitat la x factor numai pentru Delia..Respect in fata ei..are o voce superba…Imi pare bine ca am mai descoperit o fana kpop..poop❤❤

Lasă un răspuns

